Výhody

Cvičenie SM systém používa iba tie pohyby, ktoré sú súčasťou stereotypu chôdze a prirodzenej pohybovej aktivity človeka. V praxi teda iba odstraňujeme rušivé vplyvy svalového napätia, skrátenie, oslabenie a poruchy koordinácie, ktoré vznikli dôsledkom sedavého spôsobu života alebo inou nevhodnou činnosťou.

V oblasti riadenia pohybu sa len vraciame do prirodzených stereotypov a nevytvárame nové. Jednoducho iba opravujeme vzniknuté chyby. Cvičenie je tak ľahko zvládnuteľné pre každého vo veku od 5 do 100 rokov.

Aké sú praktické prínosy cvičenia?

  • špirálová stabilizácia (stabilizácia stredu tela, uvoľnenie pletencov a končatín pre pohyb)
  • striedanie stabilizačných systémov
  • rýchla a dynamická stabilizácia pohybu
  • nácvik rovnováhy
  • osové postavenie tela
  • rozsiahly, plynulý pohyb
  • segmentovo rozložený pohyb
  • mobilizácia chrbtice do rotácie pri súčasnej stabilizácii
  • relaxácia všetkých svalov tela
  • prekrvenie a regenerácia svalového aparátu a šliach
  • regenerácia kĺbov a platničiek
  • optimálne riadenie pohybu
  • náprava a automatizácia prirodzených pohybových vzorcov – chôdze a behu
  • duševná relaxácia a regenerácia